In Memoriam Henk Troost

In Memoriam Henk Troost.

Op vrijdag 7 mei j.l. is ons clublid Henk Troost op 72 jarige leeftijd overleden.

Ofschoon Henk al vanaf september vorig jaar aan zijn bed gekluisterd was, waar hij een strijd leverde die hem uiteindelijk weer in ons midden moest brengen, komt het bericht van zijn overlijden voor ons allen even onvoorstelbaar als onverwacht.

In de eerste plaats gaan onze blijken van medeleven uit naar Heleen, Liande en Hans, Riëtte en Bas en de kleinkinderen. Wij wensen hun uiteraard voor dit moment, maar vooral ook in de moeilijke periode die komen gaat veel sterkte en kracht.

Henk heeft aan de basis gestaan van Kiwanis Club Brielle en was hier ook trots op. Liefkozend sprak hij over zijn cluppie als het om KC Brielle ging.

Zijn inzet voor Kiwanis oversteeg onze clubgrenzen ruimschoots.

Als helpende hand bij clubs waar het even niet zo lekker liep, maar ook als clubbuilder verdiende hij zijn sporen.

KC Spijkenisse, KC Rotterdam Zuid, beiden inmiddels gecharterd, KC Goeree Overflakkee i.o. en KC Heinenoord-Hoekschewaard i.o. hard op weg naar hun charter kunnen op Henk zijn conto worden bijgeschreven.

Henk ’s netwerk was ongekend, op allerlei manieren wist hij mensen en zaken met elkaar te verbinden.

Kiwanis Club Brielle verliest in Henk een bevlogen lid.

Henk kon vervaarlijk brommen, wie herinnert zich niet zijn emotionele mededelingen als hij het ergens niet mee eens was dan droeg hij zijn hart op zijn tong en waste ons allen op onvervalste wijze de oren.

In Henk Troost verliest Kiwanis Club Brielle tevens een stuk van zijn clubgeschiedenis.

Henk was het geheugen en geweten van onze club.

Wij zullen er allemaal aan moeten wennen dat we Henk nooit meer in ons midden zullen hebben.

We zullen ons Henk herinneren als een Kiwanis lid in hart en nieren.

Namens het bestuur van Kiwanis Club Brielle

Bas van der Wel / past president