Kiwanis Brielle schenkt € 6800 aan zorgboerderijen

Zaterdag 29 oktober waren de leden van Kiwanis Club Brielle de hele dag werkzaam op de Zorgboerderij Land-goed in Zwartewaal. Zij hadden aangeboden om op deze dag diverse klussen te komen doen. Zo werd er een looppad aangelegd bij één van de dierenverblijven, verder werden er deuren geplaatst in de tijdelijke kassen op het land en werd geholpen bij de aanleg van een water besproeiingsinstallatie. Tijdens de lunch werden er door Kiwanisvoorzitter Remco Schouten twee cheques uitgedeeld. Eén cheque ter waarde van €4100,- werd overhandigd aan dhr. Jos van den Enden als bijdrage voor de bouw van een volière op de zorgboerderij Land-goed. De tweede cheque ter waarde van €2700,- die bestemd is voor de aanschaf van een Pooltafel werd aangeboden aan dhr. en mevr. van Geest van de zorgboerderij Bernisser Handen in Simonshaven. Beide zorgboerderijen waren positief verrast door de cheques en spraken hun dank uit voor de inzet die de Kiwanisclub Brielle en voor deze schenking waarvan de bewonertjes in de toekomst veel plezier aan zullen beleven. Na de lunch werd nog een paar uur op het land gewerkt en gingen de leden van de serviceclub rond 16.00 uur met lekkere vieze handen, maar met een warm gevoeld, naar huis om te genieten van een heerlijk bad.

Click hier voor het artikel in weekblad Delta van 2 november 2011