Op zoek naar aansprekende regionale doelen

De afgelopen jaren heeft Kiwanis Club Brielle verschillende evenementen georganiseerd, waarbij de opbrengst ten goede is gekomen aan goede doelen en organisaties in de regio. Ook dit jaar staat er weer een aantal evenementen op de agenda. Goede doelen in de regio Voorne Putten met een focus op kinderen, die behoefte hebben aan een financiële ondersteuning, kunnen zich via de website van de club melden.

Een service club als Kiwanis is een club van mensen die door het opzetten en uitvoeren van activiteiten geld bijeenbrengen en dat bijeengebrachte geld uitgeven aan goede doelen. Het motto van Kiwanis is ‘Serving the children of the world’. Internationaal wordt er -in samenwerking met Unicef- met het ‘Stop Tetanus’ project hard gewerkt aan het uitroeien van de verschrikkelijke ziekte tetanus. Lokaal heeft Kiwanis Club Brielle zich ingezet voor een tractor en volière voor zorgboerderij “het Landgoed” in Zwartewaal, een pannaveld bij het Medisch Kindertehuis in Oostvoorne en een snoezelruimte voor de Tyltylschool in Rotterdam.

Organisatie kunnen ook steun ontvangen in de vorm van kleinere bijdragen of diensten. Een aansprekend voorbeeld hiervan is de jaarlijks terugkerende ‘Boegsprietdag’. De Kiwanis leden nemen kinderen met een beperking, die in de weekenden in paviljoen ‘De Boegspriet’ in Oostvoorne verblijven, een dag mee uit.

Het komende jaar zal er geld worden ingezameld met een wijnproeverij, de Highland Games op het strand bij Oostvoorne en een muziekquiz in Paviljoen ‘Aan Zee’ in Oostvoorne.

Voor meer inlichtingen neemt u contact op via het contactformulier op deze website.