Rokjesdag in Rockanje

Rockanje - Wandelaars en dag gasten op het strand van Rockanje keken 30 mei vreemd op, toen zij voor het terras van Havana Beachclub grote groepen mannen in Schotse rokken -al oerkreten slakend- de strijd met elkaar zagen aangaan. Zij waren niet beland in de opnamen van een historische film, maar op de jaarlijkse Kiwanis Kilt Competition, een fundraising evenement van Kiwanis Club Brielle.

De club organiseerde een sportieve dag, waarvan de opbrengst bestemd was voor Stichting Dreamnight at the Zoo. Deze stichting organiseert elk jaar een avondopenstelling van Diergaarde Blijdorp voor ernstige zieke kinderen en hun ouders. Het geld werd bijeen gebracht door sponsors en de deelnemende bedrijven.

Onder begeleiding van Outdoor Brielle deden bedrijven uit de regio in teams mee aan verschillende stoere strijdonderdelen als boomstamwerpen, touwtrekken en zagen. Enkele dappere dames in de teams bewezen dat de onderdelen niet alleen aan mannen voorbehouden waren. Er werd flink gestreden om de eer, zozeer zelfs dat de wedstrijdleiding streng moest toezien op een eerlijk verloop van de wedstrijd. Natuurlijk zorgde de aankleding en het fanatisme ook voor de nodige hilariteit onder de deelnemers.

Aan het eind van de middag kon Kiwanis club Brielle voorzitter Remco Schouten een cheque met het mooie bedrag van €3500,- overhandigen aan John van Os van Stichting Dreamnight at the Zoo. Dit bedrag waarborgt dat ook dit jaar de avond kan plaatsvinden.